23 september!?



Jag vet att jag tjatar om att tiden går så himla fort här nu. Men i morse när klockan ringde fick jag mig faktiskt en riktigt shock! För där på skärmen stog det 09:00 , 23 sep! ( hade sovmorgon idag) Men det var datumet shocken kom från. 23 september? vart tog denna månad vägen, har inte insett fören nu att september månad ens har börjat. 41 dagar kvar och EN oplanerad helg innan sista arbetsdagen- Hur ska man hinna med allt!?


Idag har jag i alla fall hunnit med att ta en snabb promenad med Mia i morse, stackaren ska jobba 24/7 denna veckan och får inte ett öre extra för det, hennes föräldrar åker till Paris i en vecka..
Efter det så blev det att jobba här tills 6tiden och sedan hade Katie , som den lånebok jag tydigen betraktas som ibland (?), lovat bort att jag skulle åka över till hennes vän och passa hennes 3 barn medans dom skulle iväg en sväng. yeey va glad jag blev när jag fick höra det. Men de barnen är faktiskt ritkigt snälla, så gick helt ok. Och pappan där är brittisk- så himla härlig dialekt:)
Men det gick i alla fall helt ok. Jag fick dock bara en unge till att sova (hoppas på att hon sov) innan föräldrarna kom hem.
Jag lyckades även med att fastna med armen i mellan ribborna i en spjälsäng! På riktigt, fick verkligen inte ur armen! Fick lite smått panik där efter några minuter och lyckades rycka ur armen men nu är armbågen svullen lite väl sönder scratchad och ett väldigt fint och stort blåmärke pryder hela. - Lyckat! Men efter min långa ramsa med alla fina ord jag kunde komma på ( på svenska) så slutade i alla fall ungen att gråta för ett par minuter - får se det positivt;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0