Boston..




Vilken fin stad Boston är har jag kommit på, tyvärr några månader försent bara.
 Förstår egentligen inte varför jag inte varit inne mera..
Men i dag var vi i alla fall där, Elin Dess Mia Kathrine och jag, perfekt dag med sol och massa glatt folk:)
Vi han med shopping, picknik, en bra street show, lite kort och massa prat.
Träffade 2 av de tyska tjejerna en sväng där med innan det var dags att dra sig hemmåt.
igår var det tydligen en "årlig" " röka på" dag i Boston, då alla tydligen sitter och röker och polisen inte kan göra så vidare mycket åt det- tyckte det var lite kul faktiskt, men det såg vi inte mycket av idag inte..
Pratade lite med Anna med, vi pratar aldeles för lite nu, var längesedan sist. Men jag är så glad för henne för att hon bor i New York och har hittat några av värdens finaste vänner:)
Efter några timmar på Bostons gator och parker var det dags att sätta sig i Elins lilla röda och bege sig hemmåt. Medans Mia Dess och Elin tog en Starbucks hoppade jag och kathrine ur vid våra bilar. Blev en hejdå kram eftersom det är dags för henne att åka tillbaka hem till Danmark, gud va tiden går fort.. Och väl hemma blev det till att jobba en sväng- är trött på denna utnyttjningen nu faktiskt. Jag behövdes absolut inte alls dessa nästan 2 timmar innan läggdags- plus att ikväll skulle de lägga sig tidigare. Så jag läste 3 böcker för pojkarna vikte ett par kökshanddukar (i ca en halvtimme bara för att dra ut på dötiden som dom absolut behövde mig till)  och några tröjor sedan var det klart- nödvändigt? men så är det. Det skulle vara så mycket bättre om jag jobbade 1,5 timmar längre en annan dag i veckan istället för att bara vara där för att på söndagskvällarna.
Då hade man kunnat planera dagen så mycket bättre..

Men jag ska inte klaga, man får se det positivt -
att jobbar man 50 timmars veckor här så kommer 40timmars veckorna i Sverige att kännas riktigt lyxigt:)

Jag har i alla fall börjat att bocka av min lista på saker att göra och köpa innan det är dags för hemfärd.
Känns riktigt gott faktiskt för det blir mycket där i slutet- Speciellt nu när våran färdig bokade och planerade 13e månad blev canceld, så nu måste vi komma på nya planer ganska snabbt.

Det börjar märkas att det närmar sig nu, samtidigt som det känns väldigt avlägset.
Jag kommer sakna att bo här Väldigt mycket men det ska bli så otroligt gott att få sluta jobba.







Mina Boston tjejer!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0