ojoj

Vad har hänt sedan sist?... Har nog faktiskt ganska mycket att berättaom på en gång nu. Så blir det när man har Lisas bra "kom ihåg bloggen" minne. Men i alla fall så har jag..

... Kan börja med att Dess hade sin födelsedag i onsdags! grattis till henne:) Var duktig och bakade en paj till henne, delade smeten så att min familj skulle få smaka på en dom med. Och här om dagen så frågade jag Steve om han tyckte om den och som svar fick jag " vilken paj? det har jag inte sett någon". Så KT har med andra ord käkat upp hela själv! Haha bra att hon äter något iaf;) men det var lite roligt.

.. Jag har lyckats med att få ett brännsår på magen. Skulle koka pasta till barnen och det slutade med att jag hälde kokvatnet på magen och nu har jag ett fint sår som sakta emd säkert börjar att övergå mer och mer till ett fruktansvärt fint och välplacerat ärr ( Bara liiiiite irroni där**) det är inte allt för stort iaf, som en tumnagel ungefär

...Har fått ont i handleden igen(bara 1 än så länge) Usch. Fast när jag först kände det så blev jag nästan lite glad, Känndes som att en gammal vän kommit tillbaka=) Som att jag har saknat det lite- det är faktiskt nått år sedan det kom bara sådär- utan andledning;)

...Jag ahr blivit stoppad av den amerikanska farbror blå. Men dom är så himla trevliga här, kan dra lite på smilebanden. Tror inte att jag fick någon ticket men om dom nu skickar en så ändras nog min positiva uppfattning av den amerikanska polisen ganska snabbt skulle jag tro;)

...Dess & jag har varit duktiga och träffat en ny Au Pair som kom denna veckan. Men hon är nog ingen som vi kommer att träffa igen..En riktig tysk utan något gemensamt var det. Men ett litet plus i kanten från Melinda och en sväng på starbucks blev det;)

...Har  börjat att plugga¨, så nu är jag tillbaka i skolbänken igen. Kan nästan berätta den historien, var lite roligt faktiskt.
Vi ( Mia, Dess och jag) drog iväg lite över 8 på lördag morgon för att komma i tid till våran lektion. Vi sprang fram och tllbaka där mellan bilen ett tag för vi kom på att vi kunde ju inte vägen. tillslut så fixade det sig i alla fall ( vad vi trodde) Vi kom fram till MassBay där våran klass skulle hållas, träffade en tysk där men det var allt. Tillslut så frågade vi en lärare och det visade sig att vi var på fel Campus. Ajdå, vi som redan började att bli sena. Läraren förklarade för oss att fortsätta 9an 15-20 min så kommer vi till rätt Campus. Så vi börjar att köra. Vi först och efter Tysken i sin bil ( som förresten hade den fungerande GPSen, min hittade inte adressen) Kör och kör tills vi tillslut kör in på en parkering för att se om tysken kanske vet om vi är på rätt väg. -Det var vi inte, körde åt fel håll, så det var bara att vända om och denna gången fick hon köra först.
det var fullt schå att inte tappa bort hennes bil men vi fixade det. En halvtimmesena och ett par nära döden upplevelser ( men mycket mycket skratt) befan vi oss i klassrummet som endast bestod av Au pairer. Framför oss väntade en 6timmars lång lektion. Vi fick ändå gå 1 timme tidigare denna gången eftersom en av lärarna inte var där.. Vi fick förresten en lunch vid 12, fast grejjen är den att "matsalen" stängde 12 så där fick vi ingen mat, blir till att ta med sig eget nästa gång. Mitt uppe i allt när vi åkte runt på motorvägen för att hitta rätt så fick jag se att min bensin lampa lyser ju! haha hade varit så klockent om vi hade fått bensinstopp där mitt i vägen;)  Men vi fixade det i alal fall, får se om det går bättre nästa lördag med.

.. Kusinen ska gifta sig i juli!=) Så funderar skarpt på att ta weekend i Sverige då. Skulle vara så himla kul att komma hem en sväng. Det varkar dock som att biljetten är aldeles för dyr för mig just nu...

...Ska kanske med familjen till Virginia i juni- skulle vara riktigt roligt att se det. Ska visst vara riktigt fint dit vi ska.

...Har köpt morsdag present som jag måste komma ihåg att skicka. Brorsan och jag delar på den och tur det för det blev lite dyrare än vad jag tänkt mig. hoppas att hon tycker om det, annars tar jag det för gillar det skarpt!:)

... Det var nog det mesta från denna veckan som varit. Har förstås fyllt ut min garderob lite mera = fattigare lisa. Riktigt fint börjar det att bli ute igen, plockade syrener idag- dom luktar ju så gott=) och så har Anna fixat våra hostel i Miami=)


Kommentarer
Postat av: Elin

Vi hade jätte kul :D

Saknar dig med lilla fis, jätte mkt <3

2009-05-17 @ 22:47:45
URL: http://denlillabruna.blogg.se/
Postat av: Elin

Han ramlade i en trapp. Så illa kan det gå då :P

2009-05-18 @ 15:04:56
URL: http://denlillabruna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0