Helgen

Nu har jag haft min "lediga helg, familjen har varit i new hamshire men hunden var kvar i huset så har inte direkt kunnat åka någon stanns. Så riktigt ledig har jag ju inte varit.. Men det har varit härligt.
Vaknade i lördags och mådde inte bra för 5öre, riktigt illa. Men eftersom det var våran sista klass så var det bara att dra sig upp ur sängen och göra sig iordning för att åka. Väl där så väntade 3 timmars "lyssna och lär" lektion och efter lunchen var det dags för ytterligare 3 timmar med de muntliga redovisningarna och sertifikat utdelningen. Men tur i oturen så gav sig inte mitt illamående så var tvungen att köra hem och missa redovisningen=) Haha denna kursen engagerade jag mig mycket i.. Men det blev i alla fall hem och sova ett par timmar tills att det var dags för att göra iordning sig lite för att ha Dess och Elin över hit. Skulle äta lite mat innan det var dags för utgång i Boston för dem, men det blev ägg för deras del och det hade nog inte min mage klarat av. Så det blev en lugnt kväll, men klarade verkligen inte av att somna- låg vaken till klockan halv 6 på morgon och vände och vridde på mig, jobbigt. så söndagen blev lite seg faktiskt, vi låg på gräsmattan och solade ett tag, spelade lite "bedminton" och sedan bar det av till Boston en sväng för att bara gå runt. Kom en riktigt åskskur men efter det var det fint. åkte hem och förberedde mig på en för lugn kväll framför en film men istället hamnade vi hos Elins svenska familj på barbeque, det ordet såg riktigt konstigt ut... tror att jag stavade rätt..men  jätte roligt var det i alla fall, bara svenskar så vi satt där och pratade ett tag.
Och idag, måndag, blev det en riktig slappar dag. sov till 10? sedan låg jag i solen i omgångar nästan hela dagen, han med att träna lite och prata med lite folk hemmifrån med, alltid lika roligt. Mikaelan följer nog med til dominikanska och även några extradagar här i boston:) ska bli riktigt roligt. Sedan var jag med om en lite konstig grejj med, men det passar nog inte in här.
väntade på familjen som skulle komma hem vid 3- 4 men vid halv ungefär så ringer de och säger att de inte kommer att vara hemma fören 7 sedan blev det ändrat till 8, hade varit snällt om dom sagt det tidigare så att man hade kunnat göra något under dagen istället för att bara vänta på dem. S. brors fru och dotter kom tillbaka idag och jävlar vilken bitchig kärring! Tycker inte om henne alls, men det värsta är att min familj blir precis lika dan- försök att få mig känna mig mera som en liten slav om ni kan? hoppas verkligen att det blir tillbaka till det vanliga efter att tanten åker annars kommer det bli exakt nedräkning till att flyget lyfter hem till Sverige igen.

I morgon blir det tillbaka till jobb igen, 8-9, 11-7 så det kommer inte att hinnas med mycket mera än jobb i morgon tyvärr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0