Alone in NYC

Har haft en rolig helg i new york med Anna Desirée & Otto- var riktigt kul att träffa Anna igen<3 Ska försöka att skriva med det mesta här..  Vi åkte i alla fall häifrån vid halv 9 i lördags, var lite seg så det blev lite senare än vi tänkt oss, men vi tog oss tillslut ut på vägen till New York, tog ungefär 3 timmar till Anna men vi tog ändå en pause och käkade våran goda kycklingsallad som vi hade med oss. Dess fick nya krafter och gasade på ännu mera och strax efter det så var vi framme i chappaqua hos Anna. Mysigt hus bodde hon i och familjen verkade vara hur trevlig som hellst! Efter det tog vi i alla fall tåget in till new york city- gillar staden skarpt! Tror att vi var inne i stan vid halv 2(?) eller något och denna dagen så gick vi och gick och gick och efter det så gick vi faktiskt lite till- ända tills vi kunde checka in på hostlet vid 9(?) Blev ingen shopping på lördagen bara gick runt och kollade på det mesta. kommer nog inte ihåg allt nu, ganska så trött, men gick en bit på brooklyn bridge, åkte färgan över till - ja vad heter det nu, en ö där ute i alla fall och då kom i riktigt nära the statue of liberty, vi tog svängen förbi ground zero, nej jag kommer faktiskt inte ihåg allt nu- ni som var med får kommentera de andra sakerna;P Vi hittade i alla fall fram till vårat hostel där på kvällen- gick av på den skabbigaste tunnelbana jag sett! usch, men när man väl kom upp så var det int farligt faktiskt. Checkade in på vårat hostel som var bokat 3 sängar i ett 4 bäddars rum, tänkte inte på att Anna kanske skulle sova kvar med när vi bokade. Men i alla fall så checkade vi in oss 3 medans Anna gömmde sig bakom min rygg;P haha men det funkade! Kom fram till v[rat rum som var litet som ett råtthål*;) tog n[got kort ska f]ors]oka att komma ih[g att lägga upp det. Men det var ingen fara- gick och la oss ganska tidigt, hade inte ännu träffat våran kära rumskompis än.Kan förresten säga att det var inte de skönaste sängarna man kännt precis- 70cm lång tunn fjäder madrass var det. Men va fasten en natt så jag och A. delade..Vi fick skratta av oss ganska bra emd lite Årjängs minnen där med**Men fick i alal fall sova tills klockan var halv 1 på natten ( då hade precis våran rumskompis kommit in med)  för då knackade det på dörren- jo men tjenare där står den amerikanska securitas. Han hade fått hört att det antagligen var en person i rummet som inte skulle vara där. Shit va rädda vi blev där, hur kunde dom veta att Anna var där inne?! Men täcket är ett bra gömställe;) haha.. sen s[ visade det sig tillslut att rummet hade blivit dubbelbokat och att det var en kille som redan bodde i en utav sängarna- men det var riktigt gott ändå att det hände för sedan fick vi byta rum där mitt i natten och fick oss ett 6bäddars rum för oss själva. Gott, det var faktiskt en aning trångt innan.
Vaknade och begav oss väll ungefär vid 10 eller något på söndagen- då var det shopping som stog på shemat! gick til zubb och köpte frukost som vi sedan käkade i Central Park- där kommer det nog att bli riktigt fint till sommaren. Gick runt där ett tag tills shopping begäret blev för stort och vi tog banan ner. Vet inte alls alla ställen vi var och irrade runt på- lite över allt var vi nog i alla fall. Men det var riktigt kul, blev lite shopping- köpte ett par nya stövlar´och mina gammla ligger nu övergivna helt ensamma i en soptunna i New York City* Snyft*
Blev lite annat med men inte så mycket ändå faktiskt- hade väll inte allt för mycket pengar på kortet heller.. Många fikor på Starbucks blev det denna helgen med!
Men efter 2 dagar med väldigt mycket gående så kännde man att man hade fötter, eller tillslut så domnade det väll bort mer eller mindre;P haha. usch. Satte oss på tåget tillbaka till chappaqua och sedan blev det en 3 timmars bilfärd tillbaka till Concord igen.



Har säkert missat mer än hälften av vad som hände men får ta en ny uppdatering en annan dag för nu blir det till att sova!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Usch när du skriver hostel...buuu jag blir så rädd för jag tänker på den där filmen vi såg du, jag och johanna var det väl? Jag vill också till USA! Jag saknar dig Lisa!

2009-03-10 @ 13:30:58
URL: http://mikaelan.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack tack :D Nope, jag har varit lite hemlighetsfull. Så tråkigt om man går runt och pratar och så blir det inget :P

2009-03-10 @ 18:01:58
URL: http://denlillabruna.blogg.se/
Postat av: Dessan

Dina stövlar har faktiskt sällskap av mina :) hehe

2009-03-10 @ 19:11:51
Postat av: Mikaela

ja usch. jag hade varit livrädd om jag hade legat där..nej jag har inte kollat upp det än, får försöka att göra det snart!

2009-03-11 @ 09:05:56
URL: http://mikaelan.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Det kommer bli i snitt 25,25 timmar i veckan. Någon vecka kommer det att bli 30 timmar eller mer och veckan efter jobbar jag kanske bara 2 dagar så det är skönt :)

2009-03-13 @ 09:08:49
URL: http://mikaelan.blogg.se/
Postat av: Elin

Nej, lägenheten ligger mitt inne i centrum, så mkt centrum som det bara kan bli i Kristinehamn :D

Så ingen uteplats eller så där inte. Bara gågata, kullersten och asfalt.

Jag vet, har allt tänkt på det. Men sen vill man ju vara hemma ibland, eller på morgon och kväll. Det är ju så mysigt att bara kunna gå ut och sätta sig :)

Men vi har inte släppt den helt i alla fall, vi får se hur vi gör ^^

2009-03-13 @ 12:56:39
URL: http://denlillabruna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0