Miami!

Nu har jag haft min första semester vecka med Anna i Miami, florida! Härligt med Sol, bad, fest, shopping och mycket annat roligt.
Vi bodde på ett hotell i miami som vi i början inte tyckte var så vidare bra men det blev bättre och bättre hela tiden, de 5 första nätterna. Det blev mycket gående men vi han med mycket bad med. Vi traskade faktiskt förbi Miami Inc folket med inspelning på G, var lite kul;)

De 2 sista nätterna hade vi bokat i vad som var tänkt vara Fort lauderdale så vi tog en taxi upp som skulle ha kostat oss $70 men hotellet visade sig ligga utanför staden, mitt ute i ingenstanns  mellan 2 highways- super bra läge**. Fanns inget där och våran taxi nota rullade sakta men säkert upp till $180 men vi fick den för $140, lite billigare men riktigt onödiga pengar.
Men väl där så fick vi oss i alla fall 2 vilodagar- det behövde vi nog faktiskt. Vi hade i alla fall en ganska stor pool och ett litet gym så vi fick lite träning och vila.
På fredag morgon så var våran semester över och det var dags att åka hem igen, men vi fick lite krångel där- tåget som vi skulle ta från hotellet från till flygplatsen var 1 timme försenat och då skulle vi ha missat flyget så istället så ringde vi en taxi- men de hade ingen bil till oss = "Grate, stuck in nowhere". Men som tur var hittade vi en snäll securitas vackt som erbjöd sig att skjutsa oss. Jätte snällt:) Så vi kom fram i god tid och var redo att checka in när de kommer med den goda nyheten att mitt flyg är inställt och nästa är fullbokat! Haha vilken tur man kan ha. Så istället för Boston blev det New York. Träffade hela new york gänget där och tog en kväll i stan- roligt.
Och nu är jag tillbaka i ett tomt och lugnt hus i Concord :)  Stor tvättning står på chemat innan familjen kommer hem och det blir jobb igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0