The time of my life

På tiden att jag skriver några rader här nu, det har faktiskt hänt en hel del sen sist. Som ni vet var vi i San francisco för ett par veckor sen och hade det underbart där med otroligt sköna människor. Men det var även där det tog stopp i skrivandet. Inte för att det inte fanns något att skriva om, utan helt enkelt för att vi hade fullt upp med allt annat så det var inte mycket tid över till datorn. Den 16, tror det var den 16- dess du får rätta mig om jag har fel, men i alla fall så satte vi oss på ett flyg som tog oss över till inget mindre än paradis ön Hawaii!  Vilket otroligt härligt ställe, sol bad strand - perfekt!. Och vad som gjorde våran hawaii resa ännu bättre var att våran Julien följde med oss!:) Vet inte om jag berättat vem det är?Kan dra en kort historia, han är en utav de 25 härliga människor som följde med på busstrippen till death valley och som vi sedan umgicks med i san francisco, efter att vi nämt för honom att vi skulle till hawaii så spontan bokade han en biljet och följde med oss, vilket gjorde resan om omöjligt ännu bättre=)
Men vi var inga förslappade strandturister på ön, utan vi hade saker planerade för varje dag. Allt ifrån bada i vatten fall, hika i berg, delfinshower och mycket mera. Vi träffade även en Australienare där som även han hade varit på samma busstrip som oss, så en dag hyrde vi 4a en bil och körde runt ön, jätte lyckad tur- det var dock väldigt kallt stundvis då man satt i kalla badkläder i en cab, men det var det verkligen värt.
Men det bästa till sist, 2dagar senare möttes vi utanför ett hostel 11 på morgonen med ett gäng folk som var lika excited/nervösa som vi för tillfället var, efter alla samlats trängde vi ihop oss 15pers i en skabbig minivan som plockade upp oss och skulle köra oss till ett skydiving center!!!!:) Javisst, hoppade fallskärm gjorde vi- hur roligt och häftigt som hellst! 5 pers i taget satte vi oss i de små planen och åkte upp till en höjd på 14000feet, därifrån var det bara att hoppa för att sedan falla 1 minut handlöst i 125miles/hour, jag vet inte de svenska måtten så jag håller mig till de amerikanska och så får ni räkna om själva om ni vill, Sen svävade vi i 5 min innan vi landade på backen igen, en adrenalin kick på max och överglada miner på alla var det enda man såg efter alla hoppat färdigt.  Helt otroligt, något som jag absolut ska göra om och som jag verkligen tycker att alla måste prova på! Synen av hawaii från fågelvyn var amazing!
Dagen efter det åkte dess och jag iväg och kollade en sealife park, efter det mötte vi upp julien och lynn vid en fruktansvärt fin lagun och låg där och pressade /lekte ett par timmar innan det var dags att dra oss tillbaka hem till waikiki för att duscha göra oss iordning och käka våran sista middag med våran fransk innan han skulle sätta sig på ett flyg tillbaka till San francisco igen. Ett sorgligt adjö men med ett löfte att vi ses nästa vinter i alperna sa vi Hejdå och tröstade oss med lite vin;P
Sista dagen spenderade dess och jag på den underbara stranden, låg där någon timme tog en starbucks break för att sedan gå tillbaka till stranden och lägga oss igen.
Vi avslutade våran sista dag med den godaste sushin någonsin, vilket vi iochförsig åt ganska många gånger där men det fick bli våran avslutning i alla fall:)  


Jag ska lägga upp massa kort så snart jag har tid och ork för att sortera alla bilderna, men de kommer det lovar jag:)


Det är svårt att skriva ner så att folk förstår vilka otroligt underbara 3 veckor vi hade när vi reste runt! och hur mycket härliga människor vi mötte. Det går inte att skriva allt och på papper blir det inte heller samma känsla. Kan bara säga att det var den bästa tiden någonsin och jag är jätte glad att vi gjorde det, Jag har min kära Dess aka. reseplaneraren, att tacka för mycket av resan:) 
                                        
                                        Thanks honey!











Kommentarer
Postat av: Dessan

Love you<3

2009-12-18 @ 21:19:55
Postat av: Anna

Ååh vad underbart ni hade det! <3

2010-01-05 @ 02:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0