Updatering över helgen*

Fredag-
Fredagen började som vanligt med jobb, jobbade mellan 9 - 5:30 något sånt. För sedan packade familjen de sista väskorna och begav sig upp till New Hampshire till deras hus där.Gott att sluta tidigt. Städade undan lite snabbt och lite senare var det dags att ta svängen förbi Lexington och hämta upp Dess för att ta oss till Alewife för att möta Anna:)  Jätte roligt var det att se henne! Nästa på schemat var mat och vi åkte runt och irrade ett tag innan vi bestämde oss för Mexicanskt på Border Cafe. Gott gott. Sedan blev det en tidig kväll hemma hos mig.
Såg förresen en pungråtta idag!**

Lördag-
Var vi uppe i tid ändå, gjorde oss i ordning, käkade frukost, ringde sara och åkte iväg till IKEA. Roligt, man känner sig nästan lite som hemma där;) Vi gick i all fall runt där, jag och anna delade på en köttbullar och mos tallrik och sedan bar det av till "lilla affären" utanför kassorna. Och vad har dom där om inte Svenskt godis och lite mat! hehe blev lite shopping där, men har inte käkat upp det än ( + i kanten där;) )
Vi låg ute i solen ett tag men det var riktigt riktigt varmt så orkade inte ligga kvar där så länge. Blev lite shopping i bedford och efter det så tror jag att vi tog oss en sväng till Burlington? om jag inte mins fel. Blev iaf en sväng till cheesecake factory- Galet gott! Men man fick en allt för stor bit så efter var man för mätt. Gick runt på mallet lite och sedan åkte vi hem till mig igen, 100F stog det på termometern när vi åkte hem! Varmt varmt. Men när vi kom hem så la vi oss på en filt i gräset ett tag tills vi bestämde oss för att fixa iordning oss lite och börja med våran middag som blev potatisgratäng, grillat kött och rotfrukter i ungnen- jätte gott. efter så satte vi oss ute och pratade över ett glas vin,nachochips och guacamole. Satt ute tills klockan var ca 11 halv 12 i linne och kjol utan att frysa det minsta, riktigt sommarväder på runt 30c var det hela helgen. Sedan kom Geraldin och chriss förbi och kollade på film, Anna dess och jag var dock riktigt trötta och höll på att somna allihopa tror jag så så fort filmen var slut somnade vi snabbt.

Söndag-
på söndagen så skulle det bli ännu varmare och det avr tänkt att vi skulle ta en heldag i Boston, men de planerna slog vi snabbt bort. Istället så började vi dagen här med att käka frukost, sitta ute i solen och sedan tog vi oss en sväng ner till Concord för att köpa svenskt pärlsocker som Anna skulle ha med sig hem till New york. Men såklart så var den affären stängd på söndagar så jag får ta med det när jag åker till henne istället. Tog en sväng förbi Cvs och köpte solkräm och efter det så betsämde vi oss för att skippa tåget in till boston och körde in istället! haha det var ett misstag denna gången för det hade hänt en olycka eller något så vi fick stå och vänta i en bilkö i ett bra tag. Men tillslut kom vi fram och hittade en parkering. Otroligt varmt som det var och med Annas stora packning så var vi mer eller mindre helt slut när vi hade gått gatan upp till T-stationen i parken. Det blev altså inte mycket hon fick se av Boston men vi får försöka igen när det inte är riktigt så varmt och det är lite mindre packning att bära på.

Kommentarer
Postat av: Anna

Nästa gång ska jag inte packa så mycket, eller jag ska försöka iallafall haha.

2009-04-30 @ 02:39:08
URL: http://annakarolinanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0