Lussebak

Det blev en heldag med desiree i lordags- akea dit vid ett och bakade hela dagen..( eller ja var tvungen att vara tillbaka vid 7 och passa grannens barn.) lite exrtra pengar blir det ju i alla fall* Det blev lussebular i alla fall, massor av dem, Var riktigt roligt att baka dem- och hennes hostfamilj var dar och tjuvkikade lite da och da- var mysigt. och sa gjorde mamman varm choklad:)
Blev riktigt lyckat faktiskt, trodde inte att det skulle ga sa bra som det gjorde:P Vi fick mala saffranet sjalv med- med en sked. Saffran ar forresten jattedyrt har, fick betala ungefar 80 :- for ett gram! ( var det inte det?) och vi skulle ha 2 sa det blev saffran for 160:-! Men det var det vart. Var riktigt uppskattat av hennes familj att vi bakade och de tyckte om det med. men nar man kom hem hit sa var det liksom- jaha va roligt". Och de tyckte Inte om dem. Kul- sa gav bort en pase, eller ja en halv pase var det vall till Mia.
Jo forresten efter att jag passat grannens barn i nagra timmar sa blev det filmkvall har- valdigt valplanerat utan film! hehe.. mendet loste vi med att se en nastan hel film fran internet, slutet var inte med saklart. Men det var roligt anda- alla var sa trotta sa det gjorde nog inte sa mycket att inte slutet var med i alla fall.

Fick forresten ett paket hemmifran med! Blev jatte glad, och i paketet lag det tre sma julklappar och en fodelsedags present- ska foroka att inte oppna dem i forvag, behover ju faktiskt bara vanta till pa tisdag med att oppna den forsta. Blir svarare med de andra.
Och sa har jag ett problem som jag kom pa nu igen, jag tror att min hostfamily tror att jag fyller ar i morgon.. Blir lite pinsamt om dom kommer i morgon och firar, da kan jag ju liksom inte saga " Ooom, actually- it's tomorrow" far ju helt enkelt lotsas som att det ar i morgon!hehe...
For dom har inte sagt det rakt ut till mig att det skulle vara i morgon- men dom har en  overraskning, och barnen for inte saga nagot till mig- forren pa mandag.. och sa ar den 15 inringad i min chema almenacka.  Men men nagot att skratta at nasta ar.

  Fick detta paket pa posten:)  och i paketet fanns dessa paket- ska se om jag lyckas spara alla 

Lussebullarna*  Sedan blev det film med dessa tjejer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0